Nieuws en pers

Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Zoals de oprichting van een nieuwe commissie of interessante uitzendingen op televisie? Op deze pagina leest u hierover meer.

Voor persvragen: bel met de afdeling communicatie via 070 - 310 53 10. 
Of stuur een e-mail.

3-4-2014
De jaarverslagen 2013 zijn uit

In het kader van hun kwaliteitsbeleid, kozen in 2013 weer 8 sectoren voor het oprichten van een geschillencommissie. Daarnaast is er een positieve versterking vanuit de overheid van de alternatieve geschilbeslechting zoals De Geschillencommissie die uitvoert. Onder andere door de vastgestelde Europese ADR Richtlijn, de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg en de opschaling naar de wettelijke Geschillencommissie Auteursrechten, krijgt de geschilbeslechting van De Geschillencommissie steeds meer een prominente positie in onze maatschappij.

Lees verder

Eerdere berichten

31-1-2014
Geschillencommissie Bruidsmode en Maatwerk

Vanaf 1 februari 2014 heeft de Geschillencommissie Textiel en Schoenen een nieuwe naam: de Geschillencommissie Bruidsmode en Maatwerk.

Lees verder

20-1-2014
VastgoedPRO brengt geschilbehandeling en tuchtrecht onder bij De Geschillencommissie

Makelaars van VastgoedPRO zijn standaard aangesloten bij De Geschillencommissie. Hun klanten konden daardoor al langere tijd klachten voorleggen bij deze instantie. Per 1 januari 2014 brengt VastgoedPRO ook tuchtrecht onder bij De Geschillencommissie. Hierdoor worden zowel tucht- als geschillenzaken behandeld door een onafhankelijke externe partij, wat voor klanten van de aangesloten makelaars extra zekerheid biedt.

Lees verder

14-1-2014
Nieuwe geschillencommissie Natuursteen

Met ingang van 1 januari 2014 is de Geschillencommissie Natuursteen voor consumenten ondergebracht bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken in Den Haag.

Lees verder

12-12-2013
KNV Taxi leden voortaan automatisch lid van De Geschillencommissie

Leden van KNV Taxi zijn vanaf 1 januari 2014 automatisch geregistreerd bij De Geschillencommissie. Zij hoeven zich met ingang van deze datum niet meer via het Registratiebureau Geschillencommissie Taxivervoer (RBGT) te registreren. Ook hoeven zij vanaf volgend jaar geen registratiekosten meer te betalen, omdat KNV taxi zorgt voor collectieve aansluiting.

Een geschillencommissie is verplicht op basis van artikel 77 van de wet Personenvervoer 2000. Elke taxiondernemer dient er dus over te beschikken. Ondernemers die niet aangesloten zijn bij branchevereniging KNV dienen zelf te zorgen voor registratie bij De Geschillencommissie. Deze ondernemers betalen de kosten van registratie dan ook zelf. Ondernemers die lid zijn van KNV taxi en al een eigen geschillencommissie hadden ingesteld, mogen ervoor kiezen om dat zo te houden.
 


Pagina 1 van 2